Κινηματογραφικά νέα:
Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός Τζέιμς Κάμερον, δημιουργού των ταινιών "Τιτανικός" και "Avatar", επιμελείται την παραγωγή στην εντυπωσιακή τρισδιάστατη περιπέτεια "Το Άδυτο" (Sanctum), που είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα.
Υπόθεση:
Μια ομάδα δυτών υποβρυχίων σπηλαίων καταδύεται στο πιο όμορφο και ανεξερεύνητο σύστημα σπηλαίων του κόσμου. Την αποτελούν ο Φρανκ ΜακΓκίρ, ένας δεξιοτέχνης εξερευνητής, ο 17χρονος γιος του, Τζος, και ο δισεκατομμυριούχος χρηματοδότης Καρλ Χάρλεϊ. Όταν μια τροπική καταιγίδα ξεσπά ξαφνικά, η μόνη διέξοδος τους αποκόπτεται λόγω μεγάλης ροής νερού, αναγκάζοντάς τους έτσι να μετακινηθούν. Πρέπει γρήγορα να καταστρώσουν ένα σχέδιο για να βγουν ζωντανοί από το υποβρύχιο αυτό σπήλαιο που δεν συγχωρεί κανένα λάθος…
Παραλειπόμενα:
Οι κάμερες που χρησιμοποιήθηκαν στο "Άδυτο" είναι οι ίδιες κάμερες που εφευρέθηκαν για το επικό "Avatar" του Τζέιμς Κάμερον. Η ομάδα ήξερε πως για να παρασύρει πλήρως το κοινό στον υποβρύχιο κόσμο, θα πρέπει να το κάνει με την τεχνολογία 3D. "Η κάμερα στο "Άδυτο" είναι αποτέλεσμα δουλειάς έξι ή επτά ετών, ανάμεσα σε μένα και στον συνεργάτη μου και μηχανικό, Βινς Πέις" εξηγεί ο Κάμερον. "Ξεκινήσαμε με ένα πολύ απλό σύστημα, που χρησιμοποιούσαμε στα ντοκιμαντέρ, και στην συνέχεια το εξελίξαμε για κινηματογραφική χρήση. Πλέον έχει όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να παράγεις εξαιρετικές κινηματογραφικές εικόνες σε 3D. Θεωρούμε πως είναι το καλύτερο σύστημα κάμερας αυτή την στιγμή στον χώρο. Ίσως σ’ ένα χρόνο από τώρα να υπάρχει κάτι άλλο, αλλά φυσικά εξελίσσουμε και την συγκεκριμένη κάμερα."
Ο Ουίτ συνεργάστηκε στενά με τον Κάμερον και τον Πέις στην ανάπτυξη των απαραίτητων τεχνικών για τη χρήση του Cameron/Pace Fusion 3D Camera System. Ο Ουίτ εξηγεί το σκεπτικό του όσον αφορά τον σχεδιασμό, αλλά και το τι σημαίνει για το κοινό το νέο αυτό σύστημα: "Το καλό 3D είναι εύκολο να το παρακολουθήσεις. Το κακό 3D προκαλεί πόνο στα μάτια σου, δεν μπορώ να το πω πιο απλά. Το κακό 3D προέρχεται από ανθρώπους που δεν έχω καταλάβει πλήρως πως λειτουργεί. Το καλό 3D δεν σου αποσπά την προσοχή. Παρακολουθείς την ταινία, παρασύρεσαι σε αυτή. Είσαι σε έναν άλλο κόσμο και δεν παρατηρείς καν πως την παρακολουθείς σε 3D."
Ο Ουίτ και ο Γκάρβιν έγραφαν το σενάριο γνωρίζοντας πως οι σκηνές τους θα μεταφέρονταν στην μεγάλη οθόνη σε τρισδιάστατη μορφή. "Όταν γράφαμε το σενάριο, αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο το ότι είμαι δύτης σπηλαίων" αναφέρει ο Γκάρβιν. "Προσπάθησα να μεταδώσω την αίσθηση κλειστοφοβίας στο κοινό και, μιας και είναι τρισδιάστατη ταινία, αυτό ταίριαζε απόλυτα στο συγκεκριμένο είδος ταινίας. Πάντα θέλαμε το 3D στοιχείο του "Αδύτου" να μας βοηθήσει στο να πούμε την ιστορία. Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερο περιβάλλον για να γυρίσεις μια τρισδιάστατη ταινία από ένα κλειστοφοβικό σύστημα σπηλαίων."
Ο Τζέιμς Κάμερον εξηγεί το πώς η δύναμη του 3D βοήθησε στη διήγηση της ιστορίας αυτής: "Όταν παρακολουθείς μια ταινία, σε παρασύρει η ιστορία, οι περιπέτειες των χαρακτήρων, δεν χρειάζεται να είναι μια μεγάλη παραγωγή επιστημονικής φαντασίας για να κερδίσει απ’ αυτό. Το 3D λειτουργεί πραγματικά όταν έχεις ένα κλειστοφοβικό σκηνικό, διότι νιώθεις τον τοίχο ακριβώς εκεί, την οροφή ακριβώς εκεί. Γνωρίζαμε ενστικτωδώς πως το σύστημα των σπηλαίων και το 3D θα ταίριαζαν απόλυτα."
Ο Ουίτ συνεργάστηκε στενά με τον Κάμερον και τον Πέις στην ανάπτυξη των απαραίτητων τεχνικών για τη χρήση του Cameron/Pace Fusion 3D Camera System. Ο Ουίτ εξηγεί το σκεπτικό του όσον αφορά τον σχεδιασμό, αλλά και το τι σημαίνει για το κοινό το νέο αυτό σύστημα: "Το καλό 3D είναι εύκολο να το παρακολουθήσεις. Το κακό 3D προκαλεί πόνο στα μάτια σου, δεν μπορώ να το πω πιο απλά. Το κακό 3D προέρχεται από ανθρώπους που δεν έχω καταλάβει πλήρως πως λειτουργεί. Το καλό 3D δεν σου αποσπά την προσοχή. Παρακολουθείς την ταινία, παρασύρεσαι σε αυτή. Είσαι σε έναν άλλο κόσμο και δεν παρατηρείς καν πως την παρακολουθείς σε 3D."
Ο Ουίτ και ο Γκάρβιν έγραφαν το σενάριο γνωρίζοντας πως οι σκηνές τους θα μεταφέρονταν στην μεγάλη οθόνη σε τρισδιάστατη μορφή. "Όταν γράφαμε το σενάριο, αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο το ότι είμαι δύτης σπηλαίων" αναφέρει ο Γκάρβιν. "Προσπάθησα να μεταδώσω την αίσθηση κλειστοφοβίας στο κοινό και, μιας και είναι τρισδιάστατη ταινία, αυτό ταίριαζε απόλυτα στο συγκεκριμένο είδος ταινίας. Πάντα θέλαμε το 3D στοιχείο του "Αδύτου" να μας βοηθήσει στο να πούμε την ιστορία. Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερο περιβάλλον για να γυρίσεις μια τρισδιάστατη ταινία από ένα κλειστοφοβικό σύστημα σπηλαίων."
Ο Τζέιμς Κάμερον εξηγεί το πώς η δύναμη του 3D βοήθησε στη διήγηση της ιστορίας αυτής: "Όταν παρακολουθείς μια ταινία, σε παρασύρει η ιστορία, οι περιπέτειες των χαρακτήρων, δεν χρειάζεται να είναι μια μεγάλη παραγωγή επιστημονικής φαντασίας για να κερδίσει απ’ αυτό. Το 3D λειτουργεί πραγματικά όταν έχεις ένα κλειστοφοβικό σκηνικό, διότι νιώθεις τον τοίχο ακριβώς εκεί, την οροφή ακριβώς εκεί. Γνωρίζαμε ενστικτωδώς πως το σύστημα των σπηλαίων και το 3D θα ταίριαζαν απόλυτα."
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ:
Το 1988, ο παραγωγός και γνωστός εξερευνητής σπηλαίων Άντριου Ουίτ οδήγησε μια ομάδα σε ένα απομακρυσμένο σύστημα σπηλαίων, που βρίσκεται κρυμμένο στο Nullarbor Plain στην Αυστραλία. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αυτού, μια σφοδρή καταιγίδα προκάλεσε την κατάρρευση της εισόδου του σπηλαίου, παγιδεύοντας 15 ανθρώπους πολλά μέτρα κάτω από το έδαφος. Οργανώθηκε αποστολή διάσωσης και, ως εκ θαύματος, επιβίωσαν όλοι από την απίστευτη αυτή δοκιμασία. Η εμπειρία αυτή άφησε ένα ανεξίτηλο σημάδι στον Ουίτ και τον οδήγησε στη δημιουργία, με τη βοήθεια του στενού του συνεργάτη Τζέιμς Κάμερον, μιας ταινίας εμπνευσμένης από το συγκλονιστικό αυτό γεγονός. Μαζί με τον σεναριογράφο Τζον Γκάρβιν, ο Ουίτ ύφανε μια κλασική ιστορία ενηλικίωσης, για έναν νεαρό που δεν τα πάει καλά με τον πατέρα του, μέχρι που η ύστατη δοκιμασία επιβίωσης τους φέρνει κοντά. Με φόντο έναν άγνωστο κόσμο, που είναι εξίσου όμορφος και τρομακτικός, το σενάριο εξετάζει τη δύναμη και την εύθραυστη φύση των δεσμών που αναπτύσσουμε, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με την οργή της φύσης και με τον θάνατο.
Από τις 10 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους..
Dim lights Embed
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου