45 τετραγωνικά
Στη σημερινή εποχή οικονομικής ανασφάλειας, όπου οι νέοι δεν τολμούν να φύγουν από το πατρικό τους, η Χριστίνα αποφασίζει να πιάσει σπίτι μόνη, για να βρει τον εαυτό της, μακριά από την επίβλεψη της μητέρας της. Υπερβαίνοντας τις οικονομικές δυνατότητες που της προσφέρει ο πενιχρός μισθός της πωλήτριας, νοικιάζει ένα διαμέρισμα 45 τετραγωνικών, κάπου στην Αχαρνών, που το βρίσκει σε τιμή ευκαιρίας ως Ελληνίδα, σε μια περιοχή που είναι γεμάτη ξένους. Ξένη κι αυτή ανάμεσα σε αυτούς, κάνει τα πρώτα βήματά της στην ελευθερία.
Κριτική από το cine.gr:
Ο Στράτος Τζίτζης δεν πρέπει να αφιέρωσε πολλές ώρες πάνω στην συγγραφή του σεναρίου του, αλλά σίγουρα ξόδεψε πάρα πολλές πάνω στην γεωγραφία-μελέτη του έργου. Το 45 m2 έχει μια πλοκή που χωράει σε πολύ λιγότερα τετραγωνικά, αλλά είναι από τις λίγες ελληνικές ταινίες που έχουν αγγίξει τόσο τον παλμό τής πιο εγκλωβισμένης γενιάς από την εποχή της δικτατορίας. Μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία ενός κοριτσιού που οραματίζεται την ευτυχία και την ελευθερία γίνεται τροχός για να δούμε κατάματα τους πόνους και τους ενδομύχους πόθους μιας ολόκληρης γενιάς. Μιας νεολαίας εγκλωβισμένης να φαντασιώνεται παρά να ζει…
Οι διάλογοι, η πρωταγωνίστρια, η λιτότητα του πεδίου, όλα μυρίζουν φρεσκάδα, ρεαλισμό κι εσωτερισμό. Οι σατιρικές νύξεις γίνονται πονηρά, αλλά πετυχαίνουν να στοχοποιήσουν όλους τους ενόχους, όλους όσους στερούν το όνειρο από τα σημερινά νιάτα. Το σπίτι, η ανεγκέφαλη παρέα, ο τόπος εργασίας, η οικονομική δυσπραγία, η δυσκολία στις ερωτικές σχέσεις, η επιβολή της μέτριας κουλτούρας. Η ηρωίδα είναι ένας ιδεατός χαρακτήρας, κατασκευασμένη να εκφράζει πολλούς όμοιους της. Ταυτόχρονα, ξαπλώνει στο κρεβάτι του ψυχολόγου, αναπτύσσοντας κάθε πτυχή του είναι της, αναζητώντας το είναι της γενιάς της. Και η κατάληξη της επανάστασης αποβαίνει το ίδιο μάταια με την έναρξη της. Γιατί αυτοί που την δίδαξαν είναι οι πρώτοι που συμβιβάστηκαν.
Οι διάλογοι, η πρωταγωνίστρια, η λιτότητα του πεδίου, όλα μυρίζουν φρεσκάδα, ρεαλισμό κι εσωτερισμό. Οι σατιρικές νύξεις γίνονται πονηρά, αλλά πετυχαίνουν να στοχοποιήσουν όλους τους ενόχους, όλους όσους στερούν το όνειρο από τα σημερινά νιάτα. Το σπίτι, η ανεγκέφαλη παρέα, ο τόπος εργασίας, η οικονομική δυσπραγία, η δυσκολία στις ερωτικές σχέσεις, η επιβολή της μέτριας κουλτούρας. Η ηρωίδα είναι ένας ιδεατός χαρακτήρας, κατασκευασμένη να εκφράζει πολλούς όμοιους της. Ταυτόχρονα, ξαπλώνει στο κρεβάτι του ψυχολόγου, αναπτύσσοντας κάθε πτυχή του είναι της, αναζητώντας το είναι της γενιάς της. Και η κατάληξη της επανάστασης αποβαίνει το ίδιο μάταια με την έναρξη της. Γιατί αυτοί που την δίδαξαν είναι οι πρώτοι που συμβιβάστηκαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου