Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Berlin Alexanderplatz στο θεάτρο Ακτίς Αελίου


Berlin Alexanderplatz του Alfred Doblin στο θεάτρο Ακτίς Αελίου στη Θεσσαλονίκη.
Το Θέατρο Τέχνης «Ακτίς Αελίου» ανεβάζει σε πανελλαδική πρώτη το αριστούργημα του Άλφρεντ Ντέμπλιν «Berlin Alexanderplatz» σε διασκευή και σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη. Πρωταγωνιστεί η Λίνα Λαμπράκη.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Η ιδέα της παράστασης βασίζεται στην επιθυμία του θεάτρου να ερευνά τη θεατρικότητα και άλλων λογοτεχνικών ειδών πέραν των αμιγώς θεατρικών κειμένων. Έχοντας στη μέχρι τώρα πορεία του τρεις παραστάσεις με βάση αυτό το σκεπτικό («Η Μεταμόρφωση» του Φ. Κάφκα, «Αυτοβιογραφία» του Τόμας Μπέρνχαρντ και «Αλεξάνδρεια-Αθήνα» σε ποίηση Κ. Καβάφη και Κ. Παλαμά) συνεχίζει την αναζήτηση αυτή με το αριστούργημα του Άλφρεντ Ντέμπλιν «Berlin Alexanderplatz». Το σκεπτικό της διασκευής κινείται στην τεχνική του μοντάζ και της επικής αφήγησης του ίδιου του κειμένου, προσπαθώντας να αναδείξει το έντονο σκηνικό του ενδιαφέρον. Από αυτή την διαδικασία δεν μπορεί ασφαλώς να λείπει και η αναφορά στο επικό θέατρο του Μπρεχτ. Στην παράσταση θα προστεθεί μουσική καθώς και ένα ηχητικό σύμπαν- το οποίο ήταν και η επιθυμία του ίδιου του Ντέμπλιν- όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και ο ίδιος: «στην ιδανική του μορφή το μυθιστόρημα θα έπρεπε να είναι αφηγηματικό και να στοχεύει στην συλλογική εμπειρία»

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Το παράδειγμα του Φραντς Μπίμπερκοπφ. Ένα σκηνικό – θεατρικό πείραμα βασισμένο στο μυθιστόρημα του Άλφρεντ Ντέμπλιν. Πώς ένα έργο 500 σελίδων μπορεί να σταθεί σε μία δίωρη παράσταση; Τι μπορεί να φωτιστεί ; Και ποιά στοιχεία να «διαβαστούν » εκ νέου; Το Βερολίνο – Αλεξάντερπλατς μπορεί να σημαίνει Θεσσαλονίκη-Πλατεία Αριστοτέλους; Γερμανία 1929-Ελλάδα 2010. Πόση ειρωνεία κρύβει η ανθρώπινη ιστορία; Μήπως και με την βοήθεια του Αγγέλου-Θανάτου η ιστορία φτάνει στο τέλος της; Πιθανόν ο καιρός να αναλάβουμε την ευθύνη των επιλογών μας να έχει έρθει προ πολλού.

Ταυτότητα της παράστασης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Θωμάς Βελισσάρης
Μετάφραση-Δραματουργική Συνεργασία: Μελίνα Γαρμπή
Σκηνικό-Κοστούμια: Μένη Τριανταφυλλίδου
Μουσική: Φωνητικό Σύνολο «Πλειάδες»
Φωτισμοί-Τεχνική Υποστήριξη: Πολύβιος Σερδάρης
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ευτυχία Καβαλίκα, Μαριάννα Αβραμάκη, Αντιγόνη Φρυδά
Βοηθός Σκηνογράφου: Αθανάσιος Κολαλάς
Οργάνωση Παραγωγής: Μαριάννα Αβραμάκη, Βικτώρια Ζουμπρίτσκαγια
ΔΙΑΝΟΜΗ
Άγγελος-Εβραίος: Λίνα Λαμπράκη
Φραντς: Γρηγόρης Παπαδόπουλος
Μάτι της Κάμερας-Μπλε Μπάτσος: Νίκος Νικολαΐδης
Λίνα-Τσίλι: Κική Στρατάκη
Εύα-Χήρα: Μαρίνα Γκούμλα
Ράινχολντ: Θωμάς Βελισσάρης
Μίτσε: Θεανώ Αμοιρίδου

Σύνθεση: Γεωργία Τέντα, Βασούλα Δελλή, Αθηνά Γκούμα
Φωνητικά: Πλειάδες
Επιλογή Τραγουδιών: Ευτυχία Καβαλίκα
Φωνητικό Σύνολο «Πλειάδες»: Γεωργία Τέντα, Ευτυχία Καβαλίκα, Αθηνά Γκούμα, Βασούλα Δελλή, Ιουλία Ρούτζιου, Στέλλα Γκρήγκοβιτς.
myspace.com/pleiadesthes
pleiades.thessaloniki@gmail.com

Ευχαριστούμε τους μουσικούς: Εύη Νάκου-φλάουτο
Ιάσωνα Ιωάννου-βιολοντσέλο
Δημήτρη Δημητρακόπουλο-σφύριγμα

Κατασκευή Σκηνικού: Κώστας Γεράσης, Νίκος Τσίγκος
Κατασκευή Κοστουμιών: Κική Ιωαννίδου
Σχεδιασμός Εντύπων: Together Design
Εκτύπωση: University Studio Press

Πληροφορίες

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :
Παρασκευή- Κυριακή στις 9.00μ.μ

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
Γενική Είσοδος : 20 €
Φοιτητικό : 15 €
Ομαδικό: 10€ (από 10 άτομα και πάνω)
Οικογενειακό: 15€ (από 4 άτομα και πάνω)

Η επεισοδιακή επιστροφή της Ταμάρα Ντρου (Tamara Drewe).

tamara drew 
Η επεισοδιακή επιστροφή της Ταμάρα Ντρου (Tamara Drewe).
Μια νεαρή και σέξι κοπέλα, η Ταμάρα Ντρου, γυρνάει στην επαρχιακή πόλη που γεννήθηκε αντιδρώντας στην πώληση του πατρικού της. Πολύ γρήγορα, όμως, θα ξυπνήσει τους πιο σκοτεινούς πόθους των ντόπιων.
Κριτική από το cine.gr:
Ο λόγος που του συγχωρούμε του Frears το «ατόπημα» είναι πως η επεισοδιακή του επιστροφή είναι ευχάριστη. Αλλιώς, ανήκει κι αυτή σε ένα μακρύ σερί του Βρετανού σκηνοθέτη, με το οποίο δεν θα είχε αφήσει το όνομα που διαθέτει. Είναι μια μικρής εμβέλειας ταινία που θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη αν είχε προσχεδιαστεί με μεγαλύτερη προσοχή. Ενώ έχει την εικόνα της αγγλικής κωμωδίας που έχουμε συνηθίσει να μας αρέσει, έχει ένα αδικαιολόγητο χύμα στη γραφή της, που βάλλεται να συμμαζευτεί μονάχα προς το φινάλε. Είναι κρίμα να λέμε ότι θα το έκανε καλύτερα ένας άλλος σκηνοθέτης, όταν έχουμε τον Frears, αλλά ναι, κάποιος άλλος συμπατριώτης του θα το έκανε πολύ καλύτερα… 
tamara
Ο γενικός χαβαλές της ταινίας δεν στηρίζεται πάνω σε κάποιο κεντρικό πρόσωπο, αλλά στην μικρούλα Jessica Barden, που μονάχα στο φινάλε αντιλαμβανόμαστε πως παίζει ουσιαστικό ρόλο στην πλοκή. Η Gemma Artertonλάμπει από ομορφιά, αλλά ούτε αυτή, ούτε κάποιος άλλος βοηθάει ερμηνευτικά κι ενώ η ταινία έχει γουντιαλενικό χαρακτήρα και θα μπορούσε να βασιστεί και μονάχα πάνω στους ηθοποιούς της. Από την άλλη, υπάρχει θεματάκι με το άπλωμα των ρόλων. Κανείς δεν παίρνει τον χρόνο που χρειάζεται για να αποδείξει την σημαντικότητα του στην πλοκή, καταλήγοντας αυτή η πλοκή να εμμένει αδύναμη για πολύ ώρα. Πέρα από όλα αυτά τα προβληματάκια, το έργο προσφέρει διασκέδαση και μάλιστα αυστηρά αγγλικού ύφους. Κι αυτό, από μόνο του, αρκεί για να το κάνει ενδιαφέρον και να μη με αφήσει εμένα να λέω ακόμη περισσότερα για τον πάλαι ποτέ αγαπημένο δημιουργό…


Shi (Ποίηση)

shi 
Shi (Ποίηση).
Η Mija ζει μαζί με τον εγγονό της σε μια προαστειακή πόλη του κοντά στον ποταμό Han. Είναι μια πραγματική κυρία, που της αρέσουν τα μοντέρνα ρούχα και τα καπέλα με λουλούδια. Μια απρόβλεπτη γυναίκα που της αρέσει να ανακαλύπτει νέα πράγματα. Μια μέρα, θα παρακολουθήσει ένα μάθημα ποίησης, σε ένα πολιτιστικό κέντρο της γειτονιάς και θα προσπαθήσει να γράψει ένα ποίημα για πρώτη φορά στη ζωή της. Ψάχνωντας απεγνωσμένα για έμπνευση θα παρατηρήσει πιο προσεκτικά την καθημερινότητά της, κι έτσι θα βρει ομορφιά σε κάθε στοιχείο της ζωής της. Σύντομα όμως θα συνειδητοποιήσει ότι η ζωή δεν είναι τόσο όμορφη.
Η ταινία πήρε το Βραβείο σεναρίου στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2010.


Ο θαυματοποιός (The illusionist).

illusionist 
Ο θαυματοποιός (The illusionist).
Ο «Illusionist» είναι ένας καλλιτέχνης και διασκεδαστής της σκηνής του οποίου όμως η τέχνη πεθαίνει. Οι ροκ σταρ κλέβουν την λάμψη του κι εκείνος είναι αναγκασμένος να αποδέχεται όλο και πιο αόριστες συμφωνίες με θέατρα, καφετέριες, μπαρ και πάρκα. Ωστόσο, όταν είχε επισκεφθεί μία πάμπ σε ένα χωριό της δυτικής ακτής της Σκοτίας συνάντησε την Αλίκη, ένα αθώο κορίτσι, που θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα. Καθώς παρουσιάζει την παράστασή του στους ενθουσιασμένους και κατάπληκτους κατοίκους του χωριού που γιορτάζουν την άφιξη του ηλεκτρισμού στο απομακρυσμένο τους νησί, η Αλίκη «μαγεύτηκε» και πείστηκε ότι τα κόλπα του ήταν πραγματική μαγεία. Τον ακολούθησε στο Εδιμβούργο και εκεί του κρατούσε το σπίτι ενώ εκείνος ήταν στη δουλειά, σε ένα μικρό συνοικιακό θέατρο. Γοητευμένος από τον ενθουσιασμό της, την ανταμείβει με όλο και περισσότερα δώρα τα οποία «προέκυψαν» από τις ταχυδακτυλουργίες του. Δεν μπορεί να της αποκαλύψει ότι η μαγεία του δεν υπάρχει και απεγνωσμένος για να μην την απογοητεύσει, της αγοράζει αυτά τα «δώρα» με κίνδυνο να χρεοκοπήσει για τα καλά. Καθώς η Αλίκη μεγαλώνει, φτάνει η στιγμή που ερωτεύεται και φεύγει.
Μια ταινία που βασίζεται σε ένα ανέκδοτο σενάριο του Jacques Tati, του σημαντικότερου κωμικού του κινηματογράφου στην γηραιά ήπειρο από την εμφάνιση του ομιλούντος έως σήμερα, το οποίο γράφτηκε το 1956 ως μια προσωπική επιστολή προς την αποξενωμένη, μεγαλύτερη κόρη του.

α ταξίδια του Γκιούλιβερ (Gullivers travels) 3D.


Τα ταξίδια του Γκιούλιβερ (Gulliver's travels) 3D.
Ο Γκιούλιβερ, ένας εκκολαπτόμενος συγγραφέας, δουλεύει στο ταχυδρομείο για να βγάζει τα προς το ζην. Μια μέρα θα του ανατεθεί κατά λάθος να γράψει ένα ταξιδιωτικό άρθρο για το Τρίγωνο των Βερμούδων. Το ταξίδι που κάνει παίρνει μια απροσδόκητη τροπή κι έτσι ο Γκιούλιβερ ανακαλύπτει ένα νησί όπου κατοικούν μικροσκοπικά πλασματάκια, οι Λιλιπούτειοι. Ενώ στην αρχή πιάνεται αιχμάλωτος από τα μικρά εργατικά ανθρωπάκια, τελικά αναγνωρίζεται ως ήρωάς τους.
Διασκευή της σάτιρας φαντασίας του Jonathan Swift, εκδομένη το 1726 στην Ιρλανδία. Μέχρι τώρα, η σημαντικότερη κινηματογραφική εκδοχή είναι του 1939 από τον Dave Fleischer. Ήταν, βέβαια, σε κινούμενα σχέδια. Σημαντικότερη «ζωντανή» το Τα Ταξίδια του Γκιούλιβερ του 1960, σε σκηνοθεσία Jack Sher.
Πρωταγωνιστούν: ΤΖΑΚ ΜΠΛΑΚ , ΑΜΑΝΤΑ ΠΙΤ , ΕΜΙΛΙ ΜΠΛΑΝΤ , ΤΖΕΙΣΟΝ ΣΙΓΚΕΛ.

Στην εποχη της αγαπης με τον Μαριο Φραγκουλη στο Μεγαρο Μουσικης Θεσσαλονικης.

alt
Στην εποχή της αγάπης με τον Μάριο Φραγκούλη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, την Κυριακή 26 και την Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου στις 21:00.
Ασυμβίβαστος και πρωτοπόρος, εχθρός της σοβαροφάνειας και των παγιωμένων αντιλήψεων, λάτρης της "νεότητας" και της συνεχούς αμφισβήτησης και με όπλο του την ελληνική αλλά και οικουμενική παιδεία, ο Μάνος Χατζιδάκις συνέδεσε τη λόγια με τη λαϊκή μουσική, δημιουργώντας έτσι ένα "νέο" ήχο, ένα "νέο" τραγούδι, που έχει τις ρίζες του τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση.
Ένας άλλος Έλληνας του κόσμου, με τη δική του ελληνική αλλά και οικουμενική παιδεία, ο Μάριος Φραγκούλης, παρουσιάζει γνωστά και άγνωστα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι. Όλους εκείνους τους "δροσερούς καρπούς του θέρους" που δημιούργησε και μας άφησε ως ζώσα πολιτιστική κληρονομιά ο "Λαχειοπώλης τ’ Ουρανού".
Το Μάριο Φραγκούλη θα συνοδεύσει το Μουσικό Σύνολο "Μάνος Χατζιδάκις", ένα μουσικό σχήμα που έχει σαν κύριο στόχο του τη διάδοση του έργου του Έλληνα συνθέτη σ΄ ολόκληρο τον κόσμο. Το 1995, μετά το θάνατό του Μάνου Χατζιδάκι, το Σύνολο πήρε τιμητικά το όνομά του και συνέχισε με σεβασμό να παρουσιάζει το έργο του ιδρυτή του σε επιλεγμένους χώρους, με τις αυθεντικές ενορχηστρώσεις ή ενορχηστρώσεις των τραγουδιών του αναγνωρισμένες από τον ίδιο.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΙΟ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ
Συμπαραγωγή: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Show What
Τιμές εισιτηρίων: 60€, 50€, 45€, 25€, 15€ (μαθητικά-φοιτητικά).

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Ο Μιλτιάδης Πασχαλίδης ζωντανά στο club του Μύλου

pasxalidis mylos 
Ο Μιλτιάδης Πασχαλίδης ζωντανά στο club του Μύλου της Θεσσαλονίκης με την μουσική παράσταση "Βιοτεχνία τραγουδιών, την Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010 μετά τις 21:00.
Πως φτιάχνονται τα τραγούδια;
Πόσο εύκολο είναι να γράψεις ένα τραγούδι;
Ποια ιστορία κρύβουν πίσω τους;

Ένας γνωστός τραγουδοποιός ανεβαίνει στη σκηνή του Μύλου. Ή μήπως ένας τραγουδοποιός στο σαλόνι του σπιτιού του;
Ένας δημιουργός αφηγείται ιστορίες μέσα από τα τραγούδια. Ή ένας δημιουργός αφηγείται τις ιστορίες των ίδιων των τραγουδιών;
Ο Μίλτος Πασχαλίδης, την Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου ανεβαίνει στη σκηνή του club του Μύλου στη Θεσσαλονίκη, για μία ιδιαίτερη παράσταση.
Ο σπουδαίος τραγουδοποιός που μετράει ήδη 16 χρόνια συνεχούς δισκογραφικής πορείας αποκαλύπτει μέσα από στίχους και μελωδίες τις ιστορίες που κρύβονται πίσω από γνωστά τραγούδια αλλά και τον τρόπο που φτιάχνονται.
Αφηγείται τις ιστορίες πίσω από τα τραγούδια και τη διαδρομή που διήνυσαν για να φτάσουν μέχρι σε εμάς και δεν ακούγονται συχνά σε παραστάσεις.
Μαζί του η νεαρή τραγουδίστρια Φρόσω Στυλιανού και ο εξαιρετικός λυράρης & λαουτιέρης Ανδρέας Αρβανίτης.
Οι πόρτες ανοίγουν στις: 21:00
Τιμή εισιτηρίου: 15€, Φοιτητικό: 10€
On line ticket: http://paschalidis-viotexniatragoudion.eventbrite.com/