Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Jazzberies live at Shark

alt

Την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου η Circo Entertainment παρουσιάζει τους Jazzberries (live) στο Bar Restaurant Shark στη Θεσσαλονίκη.

Οι Jazzberries είναι ίσως το πιο ενδιαφέρων μουσικό τρίο της Θεσσαλονίκης με ερμηνείες και ρυθμούς από το χώρο της latin jazz και της rhythm soul.

Live starts at 22:00.

Λουδίας live at Mylos club


alt
Οι ΛΟΥΔΙΑΣ ανεβαίνουν στη σκηνή του CLUB TOY ΜΥΛΟΥ για μία και μοναδική εμφάνιση την Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010.
Το συγκρότημα δημιουργήθηκε το 1998 στη Θεσσαλονίκη. Ενα απο τα λίγα ελληνικά συγκροτήματα απο την Θεσσαλονίκη που παίζει απο Country, Southern rock έως και blues αλλά και σκληρότερο rock,Κύριο σημείο τους το χιούμορ . Οι στίχοι είναι σε ύφος απο κοινωνικό έως και σατυρικό. Η μπάντα έχει κάνει πολλά live στην Θεσσαλονίκη και σε διάφορες πόλεις και έχει κάνει τον κόσμο να περνάει καλά. Δισκογραφικά κυκλοφορήσαν το "Λουδίας" απο την "Legend"το 2000 και το 2004 "Οι σαλαμάνδρες δεν χορεύουν σέικ" απο την "Olonmusic".
Τα μέλη του συγκροτήματος :

Παναγιώτης Βιολιστής - φωνή , κιθάρα , σύνθεση , στίχοι
Γιάννης Γκουγκουρέλας - κιθάρα
Στέφανος Χρυσάκης - μπάσο
Δημήτρης Κοκονίδης – τύμπανα
Οι πόρτες ανοίγουν στις: 21:00
Τιμή εισιτηρίου: 10€

Παύλος Παούνης live at Cream Golden


alt
Αυτή την Τρίτη 30 Νοεμβρίου μετά τις 22:30, το Cream Golden στην Θεσσαλονίκη, γίνεται.. κομμάτια παρουσιάζοντας τον Παύλο Παούνη σε μία λαϊκή βραδιά που θα μας απογειώσει την διασκέδαση μας! Κομμάτια έχω γίνει και την ευθύνη φέρει το Cream Golden!


Uli Jon Roth at Mylos club


alt
O ULI JOHN ROTH ανεβαίνει στη σκηνή του CLUB του ΜΥΛΟΥ της Θεσσαλονίκης για μία μοναδική εμφάνιση, την Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010.

Μπορεί η είδηση της διάλυσης των Scorpions, που θα ακολουθήσει μετά το τέλος της περιοδείας τους, να ξάφνιασε αλλά και να στενοχώρησε τους φίλους του θρυλικού συγκροτήματος, αλλά μια ευχάριστη έκπληξη έρχεται να ανυψώσει το ηθικό των πολυάριθμων ελλήνων οπαδών τους. Ο αγαπημένος «σκορπιός» του ελληνικού κοινού “Uli Jon Roth” θα βρεθεί στην Θεσσαλονίκη για μια και μοναδική εμφάνιση!
Ο Uli Jon Roth ξεκίνησε την πλούσια καριέρα του στις αρχές της δεκαετίας του 70’. Το 1973 έγινε μέλος των Scorpions και επηρέασε σημαντικά τον ήχο της μπάντας κατά τη δεκαετία του 70’. Στις μέρες του οι Scorpions έβγαλαν κάποια από τα σημαντικότερα album τους και γνώρισαν μεγάλη επιτυχία. Μετά την αποχώρησή του από τους Scorpions, o Roth δημιούργησε τους Electric Sun με τους οποίους κυκλοφόρησε 3 album. Στη συνέχεια ακολούθησε solo καριέρα με πολλά album, σημαντικές συνεργασίες και έντονο φλερτ με την κλασική μουσική.
Η σχέση του με την κιθάρα είναι κάτι παραπάνω από ερωτική. Ο Roth δημιούργησε μέχρι και δικό του τύπο κιθάρας για να εξυπηρετήσει τις διαρκώς αυξανόμενες καλλιτεχνικές του απαιτήσεις και όσοι των γνωρίζουν μιλάνε για έναν άνθρωπο που έχει πραγματικά αφιερώσει τη ζωή του στο αγαπημένο του μουσικό όργανο.
Η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι αγαπάει τους Scorpions και έτσι η επιστροφή ενός εκ των σημαντικότερων «σκορπιών» στη χώρα μας αποτελεί σημαντικό γεγονός για όλους τους φίλους της Rock μουσικής και ιδιαίτερα για τους φίλους των θρυλικών «σκορπιών».

Ο Uli Jon Roth θα εμφανιστεί την ΤΡΙΤΗ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, στο CLUB του ΜΥΛΟΥ για μια ημι-ακουστική συναυλία που κανείς δεν πρέπει να χάσει!


Οι πόρτες ανοίγουν στις: 21:30
Τιμή εισιτηρίου: 25€

Nasa Funk live at Casual Living


alt
Την Δευτέρα 29 Νοεμβρίου μετά τις 10:30 το βράδυ, στο Casual Living στην Θεσσαλονικη, θα βρίσκονται οι Nasa Funk.
NASA FUNK Bio
Σχηματίστηκαν το 1999. Παίζουν ρυθμικό, δυναμικό funk. Τα μέλη τους είναι οι:
Γιώργος Perin Τσοπάνογλου: φωνή, talkbox
Χάρης Καπετανάκης: άλτο και τενόρο σαξόφωνο
Γιάννης Μαρίνος: τρομπόνι
Αλέκος Παπουλίδης: κιθάρα, φωνητικά
Κώστας Χασιώτης: μπάσο, φωνητικά
Νίκος tourbis Κιουρκτσής: τύμπανα, κρουστά, φωνητικά.

Είναι όλοι τους μέλη παλαιότερων συγκροτημάτων της πόλης (Lone Stars, Kashmir, Grasshoppers, Soulfire, Ξάξακες, Aroma Caribe, Motherfunkers, Επισκέπτες κ.α.), που έχουν συμμετάσχει σε αρκετά σημαντικά φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με πολλές support εμφανίσεις και συνεργασίες με σημαντικούς καλλιτέχνες (James Brown, B. B. King, Dr Feelgood, Godfathers, Mick Taylor, Alvin Lee, Snowy White κ.α.) καθώς και αρκετές δισκογραφικές δουλειές.

Με έδρα τους τη Θεσσαλονίκη, όπου εμφανίζονται τακτικά, έχουν παίξει στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Β. Ελλάδας, στην Αθήνα και στην Κρήτη. Τα τελευταία χρόνια, με τις εμφανίσεις τους στο «Μύλο» της Θεσσαλονίκης, έχουν αποκτήσει ένα δυναμικό κοινό, που τους ακολουθεί σε κάθε τους εμφάνιση στην πόλη.

Έχουν συνεργαστεί με τους Warriorz, ένα hip hop σχήμα της Θεσσαλονίκης, κάνοντας αρκετά live μαζί και παντρεύοντας το hip hop με τη funk. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας κυκλοφορεί σε cd, από το Νοέμβριο του 2005, με γενικό τίτλο “Hippofunkochoerus” (διανομή από την Κίνηση). Το cd έχει αποσπάσει θετικότατες κριτικές από τον τύπο και τα ΜΜΕ. Στο ενεργητικό τους έχουν κι ένα Single (Ότι και να θές) ανεξάρτητη παραγωγή του 2009.

Έχουν ανοίξει τις συναυλίες του Milo z στον Ναυτικό Όμιλο Καστοριάς στις 23 Απριλίου 2004, στην Αποθήκη του Μύλου στις 24 Απριλίου 2004 και στο Principal Theater στις 13 Οκτωβρίου 2007, των Kokolo στο Block 33 στις 10 Νοεμβρίου 2009 και των Herbalizer στο Block 33 στις 19 Φεβρουαρίου 2010.

Αυτή τη στιγμή ετοιμάζουν την καινούργια τους δουλειά, η οποία σταδιακά εντάσσεται στο play list τους και θα αποτελέσει το υλικό για το επόμενο cd τους.

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Hernan Cattaneo live at Vilka area



alt
Για εσάς που έχετε περάσει… σαράντα κύματα προκειμένου να βρεθείτε σε ένα ελληνικό νησί, όπου παίζει ο dj Hernan Cattaneo, ήρθε η στιγμή να σας αποκαλύψουμε πώς σήμερα θα βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην Vilka area! O δημοφιλής Αργεντινός Hernan Cattaneo θα είναι στα decks μαζί με τον αγαπημένο τους Έλληνες DJ Nick Varon και DJ Antonio.
Bio:
Born in Buenos Aires, Hernán grew up listening to bands like Simply Red, Level 42, Depeche Mode and New Order whilst carefully studying Billboard magazine, the only source of information that was readily available at the time. In 1987, one of his friends visited Vinylmania in New York and returned with some vinyl –Hernán’s first exposure to Chicago House. In that moment, Frankie Knuckles, who should have a huge influence on Hernán and his blossoming career, broke into the scene and quickly became an icon of the incipient house genre. The way Frankie Knuckles and artists like Inner City and Derrick May brought together the energy of european electronic music with the soul of North American music left an impact on Hernán and set the tracks for his career. His elemental understanding of dance music might be the reason why he could firmly position himself amongst the most respected DJs of the world.
In the middle of the Nineties, Hernán had become the cultural force of the dance music movement that was still in its infancy in his country. As a resident in Clubland Buenos Aires, his talent was quickly recognized and his name soon associated with the most respected figures of dance, such as Paul Oakenfold –turning into one of his closest friends as their relationship evolved-, Sasha, John Digweed and Danny Tenaglia.
Clubland soon grew to be one of the renowned clubs in the world. Hernán’s eclectic deep house, tribal and progressive sets attracted the attention of the superclub Cream who then chose Hernán to become their southamerican resident. His career took off in 1996 and 1997 when both years he won a local award of “DJ of The Year” and, after joining Paul Oakenfold on his European tour, a lot of doors were opening for him. Playing universities and clubs all over Britain and mainland Europe, he managed to stun his receptive audience with his passionate sets and his impeccable mixing techniques. Consequently, he got signed to Oakenfold’s label Perfecto with whom he released his first ever international mix CD South America.
It was again down to Oakenfold that Hernán, in 98 and 99, traveled to the United States and was invited to a row of prestigious events and festivals such as Burning Man, in Nevada and the Red Rocks Amphitheater, in Denver. Immediately after that, he was made resident in Cream Liverpool as well as in Ibiza and started touring all around the globe.
In summer 2001, Hernán could already look back on an extensive string of important events and festivals, such as the Clapham Common festival in London, where he played in front of 70,000 people, Creamfields, Homelands, as well as the Cream birthday party in Liverpool. By that time, Cattáneo also entered the DJ Mag ranking, firmly positioning himself on number 50 as well as on the cover of the magazine. That same year his track Deep Funk hit the charts on number 50, he was voted “Best Newcomer DJ” at the prestigious Pacha Ibiza Awards, and started his own radio show on the argentinean radio station Metrodance (95.1 FM). Less than a year later, Hernán moved into the Top 25 of the DJ Mag ranking.
Hernán’s career was now accelerating at light speed. He did not only continue to wow the masses in the best clubs and most prestigious festivals of the world, he also continued to leave a mark as a producer, making a stunning remix for Morgan Page which went out on Bedrock, John Digweed’s well-respected label. As well as producing in conjunction with Subliminal -and Yoshitoshi- favorite Dean Coleman, he went into the studio with the prolific John Tonks who would later become his production partner and with whom he also made another noteworthy production such as the remix of the techhouse track Heron Castle.
With the objective to make the most out of his success, Hernán decided it was the perfect moment to put out another mix CD. Luckily enough, he got snapped up by Rennaissance who at that time were looking for an adequate successor for their Masters Series, which focusses on the presentation of the most talented global DJs, such as Sasha, John Digweed, Deep Dish and Danny Howells, among others. With great enthusiasm, Hernán exceeded all expectations.
The year 2004 turned out to be one of the most intense in his burgeoning DJing career. He traveled all over the world promoting his Renaissance mix album; played at the best clubs in Europe, toured five times to the United States and three to Asia. At the same time, he began an active participation on the media, taking on assignments as music reviewer in the North American music publications URB Magazine and BPM and on Rolling Stone’s latin-american edition. At the end of the year, he found himself on position number 6 in DJ Mag’s ranking.
By the beginnings of 2005, Hernán released the anticipated second part of Renasissance’s Master Series –being the first ever DJ asked to do a another volume for the label– which included a track called Warsaw with John Tonks, consequently put on on Bedrock, and a remix on Jeff Bennett’s Strange Items, which hit the number one spot in Mixmag’s Update. The same year, Hernán began another world tour. The highlights of this restless four-cities-per-week tour included shows in the United States where Hernán performed alongside the likes of the Chemical Brothers and New Order, and at Coachella festival with headliners such as Coldplay, Nine Inch Nails, Prodigy and Kasabian.
In May 2006, Hernán launched, again through Renaissance, his own CD series called Sequential which, so far, has earned him only top rankings in the world’s leading music publications: it scored five out of five stars and “Leading Player” in DJ Mag, full rating in UK’s M8, and “4 out of 5 –the best compilation Hernán’s ever made” in IDJ Mag. One of the top tracks is Hernán’s rework of Nick Miur’s I Feel Real. Sirocco, Hernán’s new single, again produced with studio partner John Tonks, turned out # 1 in the Balance Chart and top five downloads of www.djdownloads.com
With an eclectic mix of tracks that includes a whole variety of house rhythms and productions from artists such as Way Out West, Marco Bailey, Paolo Mojo, 16 Bit Lolitas, Dousk, Bushwacka and a remix for Phonique featuring Royksopp’s Erlend Øye, his first installation of Sequential has become essential. The selection of tracks is not only utterly tasteful but also manages to transcend genres with each track having its own distinct sound and feel to it, united by a stimulating bassline and subtle breakdowns.
For the cover artwork, Renaissance managed to win the acclaimed photographer John Ross who has previously worked with Kylie Minogue, The Manic Street Preachers and Deep Dish. This attention t detail as a finishing touch makes Sequential a delight appealing to all senses.